Sikeres kísérlet: extrém renderelés GPU-val!

Fehér Krisztián weboldala
Fehér Krisztián weboldala
Tartalomhoz ugrás

Sikeres kísérlet: extrém renderelés GPU-val!

Webáruház
Közzététel itt Szakmai munka · Vasárnap 03 Júl 2022
Éppen az imént sikerült a gyakorlatban is tesztelnem a múltkori posztomban említett 'killer' renderelési technikámat.

A dolog lényege és értelme, hogy a videokártya memóriakapacitásának tetszőleges többszörösét is lehessen rendereni ugyanazon videokártyával, úgy, hogy több, ismétlődő lépésben legyenek betöltve és renderelve az adatok.
Teljes siker: kb. 90GB-nyi háromszöget sikerült 8 lépésben kirajzolni a képernyőre (RTX 3060 videokártya, 11GB memória egy renderelésre)!

A valós idejű renderelésről itt már persze szó sincsen: kb. 1 percig tart egy ilyen teljes renderelő fázis lefutása, az adatbeolvasással együtt.
Cserébe viszont hihetetlen képeket lehet kapni és nem kell többmilliós videokártya sem a rendereléshez a VRAM miatt.

A dolog több videokártya esetén is működik, de 2 kártyánál például már 3 percre van szükség egy kép elkészítéséhez. Ennek elsősorban az ebben az esetben már sok, időigényes adatmozgatás lehet az oka a háttértárolóról és a PCIE síneken.

Az alábbi kép a teljes, kb. 8,5 millió négyzetkilométernyi területet ábrázolja.



Az alábbi kép csak a Kárpát-medence és környékét mutatja, ugyanabból a renderelésből, de ráközelítve.







KAPCSOLAT

E-mail:
feher.konyvek@gmail.com
Vissza a tartalomhoz